torsdag den 23. maj 2013

Udholdenhed


Det er ikke bare når jeg laver planken min udholdenhed bliver testet. Nej, det er faktisk hver eneste dag lige for tiden. Min træningsmotivation er så godt som forsvundet. Fra at træne 4-5 gange om ugen er det pludselig flot hvis jeg kommer afsted 3 gange om ugen. 

Jeg har slået mig selv oven i hovedet. Men det hjælper jo ingenting, så i stedet har jeg accepteret at jeg bare er en efterår/vinter træner. Jeg vil simpelthen hellere ned i centret når det er mørkt, regner og sner. Det der med at sidde på spinningscyklen så længe solen skinner og lokalet er hedt og ulideligt allerede inden timen er startet - det er jeg bare ikke fan af.

Jeg ved ikke om der er noget belæg for at man kan være årstidstræner. Men op igennem hele min opvækst har jeg faktisk kun gået til vinter sport. For mig er det normalt at sæsonen starter i september og slutter til maj. Sommeren har jeg så brugt på andre aktive ting og engang i mellem en enkelt sportsgren. Men aldrig noget fast. Måske er det derfor det er ekstra hårdt lige pt., men det var godt i går. Åh hvor var det skønt at træne i mens det regnede - men jeg håber nu alligevel på en solrig sommer.

Jeg prøver så på at rose mig for at jeg faktisk kommer afsted. 3 gange om ugen er SÅ meget bedre end sidste år, hvor jeg skulle være heldig hvis jeg kom afsted. Så jeg har ikke opgivet min træning, som jeg normalt gør om sommeren. Det hjælper også ret meget, at jeg kan træne med mine veninder - det gør jo at jeg kommer afsted.

Den eneste anke jeg har ved min mindre træning er, at jeg simpelthen ikke får styrketrænet. Det kan ses og mærkes på kroppen. Den er ikke helt så fast og slank som før, så jeg skal altså sørge for at komme afsted min. 1 gang om ugen - helst 2 og så bare en enkelt omgang spinning. Det vil jeg prøve i næste uge...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar