fredag den 5. april 2013

Fredags burger #2


En af mine CrossTraining instruktører sagde en dag, at det bedste vi kunne spise efter sådan en omgang træning var en burger. Så i dag gjorde jeg det. Man skal jo gøre hvad instruktøren siger.

Jeg lavede de sædvanlige burgerboller, min roomie og jeg er ret enige om at de ikke fåes bedre. De er bløde, de smager ikke så gennemtrængende og de er gode til alle slags burgere + at de faktisk mætter. Så jeg har svært ved at forestille mig jeg en dag vil bage andre.  

I burgeren kom jeg i dag langtidsstegt hoisin svinemørbrad. Så jeg er altså ikke helt clean eating i dag, da sukker er en stor del af hoisin sovs. Men nu har opskriften længe været på min to do liste og i dag skulle det altså afprøves.

Det er ret simpelt. 1 dl. hoisin sovs blandes med 1 spsk. ingefær og tre fed hvidløg og det hældes så over en afpudset svinemørbrad. Hele herligheden kommes så i en stegeso og ind i ovnen på 100 grader i 6-7 timer. Når kødet er færdigt rives det fra hinanden og hoisin sovsen (det der er tilbage i stegesoen) hældes over.

Det er første gang jeg langtidssteger, men bestemt ikke sidste. Det er nemt og resultatet er lækkert. Jeg er allerede igang med at overveje hvad det næste projekt skal være - vil jo gerne smage en helt klassisk pulled pork. 

Jeg valgte også at servere burgeren med en klassisk coleslaw efter brd. prices opskrift. Faktisk er dte også første gang jeg bruger en af deres opskrifter. Jeg lavede dog lidt om på herligheden, da jeg i stedet for blegselleri brugte radiser og jeg brugte skyr i stedet for yoghurt. 

Nu er jeg meget meget mæt - og glæder mig til resterne i morgen. En skam jeg ikke bagte flere burgerboller...

1 kommentar:

  1. Du skal ikke holde dig tilbage med en invitation til sådan en omgang :D

    Katrine G

    SvarSlet