lørdag den 16. marts 2013

Paleo boller


Okay, jeg går lidt amok i køkkenet pt.. Er bare inde i sådan en periode, hvor jeg gerne vil afprøve en masse opskrifter + at jeg slapper voldsomt af ved at bruge noget tid i køkkenet. Derudover er det jo rart at starte sin lørdag med solskin udenfor vinduet, kaffe i kruset og nybagt bolle at spise. Mmm.

De her paleo boller er virkelig gode, de har en lækker blød og svampet krumme, derudover smager de af kokos. Som jeg skrev i går, så er jeg jo vild med kokos.

Opskriften er flg

Paleo boller
(8-10 stk)

4 æg
1 dåse kokosmælk (kun den stive fløde)
50 gram smeltet smør
1/2 dl mandelmel
1/2 dl kokosmel
1 dl blandede frø/kerner (jeg brugte sesam og græskarkerner)
4 spsk fiberHUSK (den gule)
1 tsk bagepulver
1 tsk salt (det droppede jeg, da jeg prøver at undgå for meget ekstra salt i min mad)

Fremgangsmåde
1) Tænd ovnen på 160 grader varmluft
2) Pisk æggene sammen med kokosmælk og smør
3) Bland alle de tørre ingredienser sammen
4) Bland de tørre og våde ingredienser sammen
5) lad dejen hvile i 5-10 min., til fibrene har suget væske til sig
6) Form bollerne
7) Bag dem (midt i ovnen) i 20 min.


Jeg har fundet opskriften på et forum, så jeg kan ikke lige linke til den originale opskrift. Men jeg kan da anbefale jer allesammen at bage dem, tror virkelig ikke I vil fortryde det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar