søndag den 10. marts 2013

Mango is


Jeg så en opskrift på mango is inde hos Fitspiration  og tænkte med det samme "det skal jeg prøve". Jeg er den helt store is spiser - man kan kalde det isaholiker. Så det ville jo være perfekt som sådan en lille aftenssnack. Da jeg så ovenikøbet fandt en billig mango, måtte den en tur i fryseren og så blendes med vand.

Jeg er meget positiv over både smag og konsistens, så det kan jeg bestemt godt finde på at lave en anden gang. Måske til sommer, i hvertfald en dag hvor det ikke ligefrem blæser og sneer udenfor - selvom det ikke plejer at afholde mig fra at spise is.

Næste gang jeg skal lave den, kan jeg godt godt forrestille mig at jeg vil lave den med lidt kokosmælk og lime. Jeg er helt vild med smagen af mango, lime og kokos sammen, så det bliver sikkert en rigtig god is. 

Tror faktisk det er sådan en is, jeg godt kan servere når jeg får gæster. Den er nemlig langtfra kedelig og trist. Jeg ved ikke om det kun er mig, som ikke er så vild med at servere alt muligt mærkelig kage fyldt med dadler, nødder osv. for mine gæster. Det betyder så, at de ofte må undvære at få dessert/kage, men måske ikke længere. 

Jeg vil gætte på, at jeg brugte lige omkring en halv deciliter vand. Men brug endelig lidt af gangen og suppler så op løbende. Min blev måske lige vandet nok til sidst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar