tirsdag den 12. marts 2013

Kostdagbog #2

Morgenmad: Skyr rørt op med peanutbutter og toppet med cashews

Frokost: Æggekage med grønt og skinke samt bacon
Pre workout snack: Knækbrød med peanutbutter og cashews

Aftensmad: Paleo grød fra GRØD (blomkål, fløde og ost)

Aftensnack: Skyr rørt op med kakao og toppet med kokos og cashews

Min første dag med mere fedt og ingen frugt forløb okay, jeg synes dog det var rigtig rigtig svært. Især det med at undgå frugt, jeg er van til at spise frugt til morgenmad og inden træning. Især inden træning var det hårdt, normalt er mit indtag af knækbrød relativt lille, men havde ikke lige andre muligheder i dag.

Derudover begynder jeg at kunne forstå hvorfor så mange hardcore paleo/LCHF mennesker ikke spiser så meget grønt. Det er faktisk ret svært at spise grønt, når man ikke må spise frugt. Især for en som mig, der ikke har den store lyst til at spise eks broccoli til morgenmad. 

Jeg er allerede nu begyndt at indse, at det ikke er en mulighed for mig at undgå frugten. Men jeg kan spise den i mindre mængder, men nu tager jeg selvfølgelig ugen ud. Måske er det ligesom når jeg dropper sukkeret, det er svært de første par dage men derefter går det meget godt. Jeg kan da håbe.

Og så er det da typisk, at lige på en dag hvor jeg beslutter at lave kostdagbog - så får jeg takeaway aftensmad. Noget jeg så super sjældent får, men så lige i går. Det var dog en paleo grød fra GRØD, så det var slet ikke så slemt. Eneste minus var den manglende protein, jeg blev sulten igen senere på aftenen. Men så er det jo godt der altid er skyr i køleskabet.

6 kommentarer:

  1. Er ikke peanutbutter fan, men din morgenmad er altså fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller aldrig været den store peanutbutter fan, men nu hvor jeg holder mig fra sukker kan sådan en klat redde mine cravings. Så nu har jeg lært at spise det :D

      Slet
  2. Er selv lchf'er, og synes slet ikke det er svært at få mange grøntsager, og jeg spiser altså ikke blomkål og broccoli hele tiden!! ;-) har næsten altid agurk og (cherry)tomat i køleskabet, så er det nemt at få lidt grønne snacks til maden eller spise tomaten med lidt feta og pesto. Eller put porrer/forårsløg i æggekagen, avocado på knækbrødet eller lidt bær i din morgenmad (selvom det er frugt - men lidt skader jo ikke) :-) det er slet ikke så svært :-)

    SvarSlet
  3. Tak for din besked, du har helt ret. I går var dog heller retvissende overfor hvor meget grønt jeg normalt indtager på en dag, men havde ikke lige fået handlet ind.Men jeg vil da prøve tomater med feta og pesto, det lyder rigtig lækkert.

    Mht. bærerne, så kommer de tilbage fra næste uge. Men ikke i den her uge, nu hvor jeg prøver at skære ned på frugten/bærerne. Det gør det også noget nemmere når jeg kan få bær/grønt til min morgenmad.

    SvarSlet
  4. Især den sidste portion skyr ser altså rigtig lækker ud! Er det usødet kakao eller noget i retning af O'boy som du har brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej.

      Det er usødet kakao jeg bruger. Jeg går generelt uden om alt tilsat sukker i min mad :D

      Slet