torsdag den 14. marts 2013

Blomkålssalat


Ikke på den helt normale måde, men med blomkålsblade.

Det er ikke noget jeg har prøvet før, troede ikke man kunne spise de blade. Men så fornyligt hørte jeg om det, og eftersom jeg jo spiser en del blomkål, så måtte jeg lige prøve det. Jeg var lidt nervøs over det, hvor dårligt mon det smagte. Men det smager faktisk fint, en lille smule af blomkål - men ikke meget. Det minder også lidt om spidskål, men er noget mindre skarpt i smagen. Forvirret? Det er jeg også.

Jeg spiste salaten med avocado, cashews og parmesan. Simpelt og lækkert, især serveret sammen med kylling. Det er jo et ret simpelt aftensmadsmåltid, men det smagte så lækkert. Så det er bestemt ikke sidste gang jeg laver salat af blomkålsblade. Det harmonere jo også ret godt med hele Stop madspild tankegangen.

Jeg tænkte i hvertfald lige jeg ville dele det herinde. Forrestiller mig jeg ikke er den eneste der spiser ret meget blomkål og som heller ikke ved blandende faktisk kan spises.

Husk at hvis I har lyst til at følge mit madintag og træning lidt tættere, så kan jeg findes som KathrineG på instagram. I skal være velkomne til at følge og fortælle hvem I er.

1 kommentar:

  1. Hvor fedt, det anede jeg heller ikke man kunne - tak for tippet (:

    - Kit

    SvarSlet