torsdag den 14. februar 2013

Tøjstilen


Jeg har været inde på det før, jeg var engang en rigtig kjole pige. Det er bare nemmest når man er overvægtig og især æbleformet som mig. Den æbleformet kropsform betyder at det meste af mit fedt sidder på overkroppen og at jeg har relativt tynde ben (og faktisk også okay pæne ben). Det har jeg altid været god til at udnytte med relative korte kjoler/nederdele sammen med en oversize top eller kjole. Det hele var gerne i bomuldsmateriale, så betyder det ikke så meget om man svinger lidt i væk, det giver sig det hele.

Ligesom både Bums og Milla skrev i deres lignende indlæg, så er der noget ved at gå i bukser og tee der trækker. Det er noget jeg altid har drømt om. Eftersom der er forsvundet en del cm. om maven er der også noget der er blevet indfriet. Min buksesamling er vokset med tre par, som dog alle efterhånden er lidt for store i benene, men de sorte og grønne kan jeg stadig vise mig i offentligheden, de bordeaux er forbeholdt hjemmehygge (eller på vej til Fitness).

I det hele taget er der i det hele taget kommet lidt mere kropsnære ting i ind i garderoben. Noget har dog ikke rigtig ændret sig, jeg har det bedst i bomuld. Ikke fordi jeg svinger i vægt, men fordi jeg er udstyret med en svag pukkelryg, svajryg og ikke mindst relativ store bryster (de bliver dog mindre og mindre), men denne kropsform gør det altså svært med de mere stivestoffer og det er noget jeg bare har lært at acceptere. En anden ting der ikke rigtig er ændret på, er at jeg har fokus på mine ben. Fedtet er stadig placeret på overkroppen og når jeg nu har benene så må jeg jo vise dem frem. 

Lige pt. har jeg ofte bukser på, men jeg har en ide om at det vil ændre sig med tiden. At jeg vil komme til at veksle mellem bukser og kjoler, det er i hvertfald rart at have muligheden og ikke altid skulle have kjole på. Selvom jeg dog synes jeg fryser mindre i kjole og tights end bukser, det er noget mystisk. Men har da hørt flere sige det, så det er nok ikke så usædvanligt.

Og her er lidt outfits fra de sidste par uger





Ingen kommentarer:

Send en kommentar