onsdag den 27. februar 2013

En god "opfindelse"


Endelig endelig er der kommet en skyr i en ordentlig størrelse bøtte. Tak. Jeg ved godt, jeg skal købe samme mængde skyr, men det virker mere overskueligt med en enkelt spand til et par dage end at skulle rende rundt i Netto for at hamstre de små bøtter. De er forresten ofte udsolgt i min netto.

Det er virkelig perfekt med 1 kg skyr. Især når man spiser den mængde som jeg gør (og som min roomie gør). Jeg spiser en ret stor mængde de fleste morgener og nogengange bliver aftensmaden også en omgang skyr. Det er dog primært når jeg kommer hjem fra træning lidt over 19 og bare skal have mad NU. 

Derudover smager den faktisk fint den her fra Cheasy og har en god konsistens, så jeg er meget stor fan. Rema har den forresten pt. på tilbud til 20 kr, jeg ved faktisk ikke hvad normal prisen er.

Her er lidt inspiration billeder til hvad jeg bruger skyr til 

Skyr blendet med jordbær hertil banan og nøddecrunch (dog lavet uden sukker)

 
 Skyr rørt med usødet cacao hertil banan, kokos og frysetørrede hindbær

 Skyr rørt med usødet cacao hertil banan og nøddecrunch

Skyr rørt med usødet cacao hertil banan og cashews

Ja, jeg kan virkelig godt lide bananer. Tror ikke jeg ville kunne leve uden bananer. Det er dog næsten det eneste stykke frugt jeg får. 

4 kommentarer:

  1. Hvor køber du usødet kakao henne? :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har købt noget fra Urtekram som jeg fik anbefalet. Men man kan vel "bare" bruge alm. bage kakao, der er vel heller ikke så meget sukker i...

    SvarSlet
  3. Bruger du frosne bær til at blende med? eller friske bær, eller blot optøede frosne bær?

    SvarSlet
  4. Alm kakao er også usødet.

    Måske jeg skulle smutte forbi Rema, for 1 kg skyr for 20kr er billigere end kg-prisen for Fromage Frais, som jeg pt. har kørt med, fordi skyr er dyrere i netto.

    SvarSlet