søndag den 13. januar 2013

Min træning #1+2


Jeg har gået og tænkt i et stykke tid, at jeg ville begynde at bruge min blog til at lave små træningsopdateringer. Sådan ca. hver uge. Mest med det jeg har trænet og det jeg måske har fundet ud af i den foregangende uge. Jeg havde i overvejelserne at lave min træningsplan, men helt ærligt, det er der måske ikke så meget ved. Jeg kan jo droppe alle holdene uden at fortælle jer det. Okay, jeg kan også lyve om hvor meget jeg har trænet...I må bare stole på mig.

I slutningen af 2012 satte jeg mig et mål for januar. Nemlig, at jeg ville begynde at løfte nogle tungere vægte. Både fordi det er god fedtforbrænding men også fordi jeg er virkelig virkelig slap og drømmer om at have en krop med markeret muskler. Så jeg måtte hellere komme igang. Derfor blev de sædvanlige stram op hold udskiftet med BodyFit. 

Jeg må indrømme at jeg frygtede det BodyFit ret meget, men samtidig glædede jeg mig til at blive lidt mere udfordret. Og udfordret blev jeg. Især dagene efter efter min første time, men det var så skøn en følelse og jeg nyder at give min krop noget mere modstand og allerede nu kunne mærke hvordan det går fremad med styrken i kroppen. 

Min træning i uge 1 blev følgende:
Mandag (nytårsaftensdag): BodyBike event (1,5 time Fatburner, Energy og Max)
Tirsdag: Fridag, det var ligesom den 1. januar
Onsdag: BikeFit energy + BikeFit Fatburner
Torsdag: BodyFit
Fredag, lørdag og søndag: Fri pga. smerter og ikke mindst tømmermænd

Uge 2
Mandag: BikeFit Fatburner + BikeFit Energy
Tirsdag: BodyFit
Onsdag: BikeFit Energy + BikeFit Fatburner
Torsdag: BodyFit
Fredag: Fri
Lørdag: BikeFit Fatburner + BikeFit Energy
Søndag: Fri, men gik en ca. 8 km gåtur

Ja, jeg træner forholdsvis meget. Men jeg lytter bestemt til min krop og hvis den er træt og ikke kan klare mere træning, så får den en fridag. Ingen tvivl om det. Jeg er ikke ude på at kører sur i det, men pt. er jeg bare motiveret for at træne, så der vælger jeg at give den gas.

Jeg skal med tiden have skiftet noget BikeFit ud med noget mere styrke. Men nu venter jeg lige lidt og vender min krop stille og roligt til at tage flere og flere kg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar