søndag den 28. oktober 2012

En god start på dagen


Jeg pjækkede fra spinning i dag og bagte i stedet de her skønne LCHF boller til morgen. Jeg må indrømme at det var et okay bytte, altså selvfølgelig havde jeg også overlevet spinning. Men der er noget rart i at vågne i sit eget tempo, stå op og så gå i køkkenet. Bage og bagefter nyde en nybagt bolle og en kop kaffe. Ahhh, det var lige hvad jeg trængte til.

Når man som jeg har PCOS skal man jo helst holde sig fra stivelse og dermed brød. Det er nok det sværeste for mig, derfor er jeg også endnu mere glad for at LCHF, Paleo og Stenaldermad (som vel egentlig er det samme?) vinder mere og mere i de danske køkkener. Det betyder jo opskrifter på diverse brød som jeg sagtens kan spise med god samvittighed. 

Det er jo ikke en kalorieletbolle og spiser du den sammen med en masse kulhydrater så er det en sikker vej til at tage på. Men når man som jeg spiser ufattelig lidt kulhydrater men masser af fedt (det gode altså) og proteiner. Jamen så er de perfekte. Så jeg er lykkelig for at jeg engang i mellem kan få lidt brød uden at de betyder dårlig samvittighed. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar