mandag den 26. marts 2012

Peru1: Næsten som i DK


Min roomie stod for den første ret fra Peru, som jeg må sige var et godt valg. Hvem kan ikke lide fyldte peberfrugter. Kødet i disse var dog lidt anderledes tilberedt end man måske ville gøre i Danmark, der var i hverfald både roser og hårdkogte æg. Noget som jeg var lidt skeptisk overfor, men som faktisk smagte overraskende fint.

Salaten dertil var en dejlig Lima Bønne salat, og selvom jeg ikke er så stor fan af bønner smagte dem her skønt. 

I modsætning til vores besøg i Pakistan er det ikke lykkes og at finde en kogebog, men en god side på nettet. Derfor kommer der også bare link til opskrifterne, vi har "bare" oversat dem og lavet maden udfra det. Eneste problem er måleenhederne, men vi bruger bare en kop til at måle - okay, vi tager også meget på slump.

De fyldte peberfrugter er fundet her, i mens Lima bønne salaten er fundet her. Siden kan i det hele taget anbefales, vi er ret glade for Peru afsnittet og har begge afsløret at vi kan bruge siden igen senere. Mon vi har valgt samme land.

3 kommentarer:

  1. Det ser super lækkert ud (:

    - Kit

    SvarSlet
  2. SUPER fed blog du har :)
    Følger dig fra nu af, og glæder mig til at læse med :)

    Måske du vil kigge forbi min blog, og følge den :)

    Rikke / www.madebyrikke.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Ej, hvor ser det godt ud! Og spændende med peruviansk mad - det har jeg aldrig prøvet :-)

    SvarSlet