søndag den 6. november 2011

Suppe: Broccoli






Nu er det jo blevet efterår og koldt udenfor - så derfor er suppesæsonen også for alvor startet. Jeg er stor fan af suppe, og jeg synes man kan lave mange lækre og virkelige smagsfyldte supper. Derudover er det også en nem måde at få tømt grøntsagsskuffen, og sådanne metoder kan vi jo godt lide. Eller jeg kan i hverfald.

For et par dage siden lavede jeg en broccolisuppe. Det var bare løg og hvidløg jeg svitsede, hvorefter jeg svitsede stænglen på broccoli (den bruger jeg egentlig kun når jeg laver suppe eller mos) hvorefter der kom lidt vand og bouillion ved. Så kogte det lidt inden resten af broccolien kom i, og kogte ca. 5-6 min. Herefter blev det hele blendet sammen med lidt mælk, og så kogt op igen. Og så var det klar til servering.

Nu er grøntsager jo meget kulhydrats indholdige, så for også at få lidt protein tilsatte jeg rejer og skyr - samt lidt tomat bare for at pynte lidt.

Det var ikke den bedste suppe jeg nogensinde har smagt, men den var heller ikke dårlig. Den var nok bare lidt ligegyldigt, jeg havde bare ikke lige noget jeg kunne spæde op med.

Når jeg laver supper så blender jeg dem altid. Jeg har nemlig hørt, at de dermed binder væsken og mætter mere og længere. Så det er jo bonus når man ikke må spise for så mange kalorier. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar