tirsdag den 22. november 2011

Jordskokker #2









Som tidligere berørt er jordskokker den eneste rodfrugt jeg gerne må spise, derfor gør jeg også et godt forsøg på at få jordskokker på så mange forskellige måder som muligt. Noget af det eneste jeg dog ikke kan lide ved rodfrugter er, at de er så svære at rengøre og derudover smager de ikke rigtigt af noget.

Nu har jeg dog fundet den perfekte måde at indtage dem på. Jeg skære dem ud i den form jeg nu synes de skal have, og så marinere jeg dem simpelthen i olie og hvidløg. Jeg lader det gerne stå og trække i en times tid, på den måde synes jeg smagen kommer ind i jordskokken og den derfor ikke er så kedelig at spise. 

De kommer derefter, ligesom alle andre rodfrugter, i ovnen. I og med, at jordskokker består af en meget begrænset mængde stivelse bliver de ikke sprøde. Men jeg synes ikke det gør så meget, når de ligesom har fået den her marinade først. Jeg føler de bliver lidt sprødere og ikke mindst bedre. Og pludselig er de slet ikke så kedelige at spise. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar