lørdag den 8. oktober 2011

Peberfrugt dip


Jeg skal jo gerne have fedt ind i alle mine måltider, så jeg kan holde mit blodsukker stabilt. Selvfølgelig det gode fedt, det andet skal jeg - ligesom alle andre - gerne holde mig fra. Nogle af måderne på at få fedt på, er mayonaise, mandler, avocado og olie. Men altså det bliver jo lidt kedeligt i længden, så jeg leder konstant efter nye måder at spise ingredienserne på.

I går forsøgte jeg mig så med en lille peberfrugt dip. Det var egentlig meningen jeg ville lave en peberfrugt pesto, men siden der ikke er parmesan i - så kalder vi det lige noget andet. 

Jeg lavede en ret stor portion ved at stege to peberfrugter i lidt olie på panden, grunden til at jeg steger dem på panden er, at jeg synes de smager bedre når de er bløde - de har ligesom sådan en mere rund smag. Efter at være kølet lidt af, kom de så i blenderen sammen med hvidløg, mandler og olivenolie - samt lidt salt og peber. 

Blende blende blende - og så har man en fin masse. Jeg syntes dog den var noget for fed i smagen, så jeg tilsatte en lille smule frisk ingefær som gjorde den noget mere frisk og indbydende. Tanken var at bruge citron, men jeg havde sørme ikke mere citron.

Jeg brugte peberfrugt dippen som en sovs til min kylling og grøntsager. En ret simpel ret, hvor dippen lige gav det hele et lidt ekstra pift. Virkelig simpelt og smagsfuldt. Godt nok ser retten sådan ret ugebladsagtig ud, men nu var det også bare til mig selv - så det går nok. Jeg gad dog godt blive lidt bedre til at anrette tallerknen, så kunne jeg måske også inspirer endnu mere.

1 kommentar:

  1. Jeg synes det ser lækkert ud :) Mangler tit noget "sovs" til den slag retter, havde ikke tænkt på, at man kunne bevæge sig ud i dip-verdenen :)

    SvarSlet