fredag den 9. september 2011

Gæstemad



Noget af det jeg nyder allermest er at lave mad til andre. Jeg stresser altid lidt over hvad jeg dog skal lave, men når jeg først kommer igang synes jeg bare det er super hyggeligt. Det er skønt at gå og bruge et par timer på at planlægge og lave maden, jeg får lige stresset helt ned. Endnu mere hyggeligt er det så når gæsterne spiser ens mad og faktisk virker til at kunne lide det.

Et af de store problemer efter jeg fik PCOS diagnosen er dog, at det er ret svært at lave PCOS venlig aftensmad til andre. Eller sådan har jeg det i hverfald, fordi jeg synes jo ikke rigtig andre skal lide under at jeg har nogle madgrupper jeg helst skal - og gerne vil - undgå.

I tirsdags lykkedes det heller ikke helt perfekt. Eller det havde sikkert virket perfekt, hvis jeg bare havde holdt mig fra kartoflerne. Men ovn kartofler er altså noget af det bedste jeg ved. Ris og pasta har jeg alligevel ikke et særlig godt forhold til, men jeg elsker kartofler.

Menuen stod på bagte auberginer med feta, grøn salat med avocado og tomat, mango salsa, ovn kartofler, hvidløgs mayonnaise og kylling. Så der var sørget for proteiner og det gode fedt i form af hvidløgsmayoen og avocado. Så alt i alt, synes jeg faktisk det gik meget godt. Jeg kan godt mærke, at selvom jeg har haft diagnosen i nogle måneder så er det stadig ikke blevet en vane at spise på den måde. Men jeg forsætter arbejdet og en dag bliver det nok en vane.

1 kommentar:

  1. Hej Kathrine. Jeg glæder mig til at læse meget mere om din blog, da jeg også har PCOS.
    Jeg kæmper også en daglig kamp, og kan nikke genkendende til mange af de ting du skriver.
    Kender du PCOS´ forening? Du kan finde den på nettet. Den er rigtig rar, når det hele ramler engang imellem.
    Kh.

    SvarSlet