tirsdag den 27. september 2011

Æg og "bacon"







Jeg læste engang en opskrift, hvor der skulle røget filet i salaten. Jeg tænkte lidt, at det lød noget mærkeligt især fordi jeg ikke er så vild med røget filet. Men da jeg så smagte det, så var det lidt ligesom bacon. Så derefter har jeg brugt røget filet som erstatning for bacon. Selvfølgelig er det ikke bacon, men jeg synes det smager fint og jeg er i hverfald glad for erstatningen.

I går lavede jeg en lille røget filet skål med æg i. Jeg fik ideen fra Litzy, som så godt nok brugte bacon, men jeg tænkte at jeg da sagtens kunne bruge røget filet. Så det gjorde jeg, og resultatet var faktisk rigtig godt. Jeg puttede to stykker på en ramekin og bagte det i ca. 15 min i ovnen.

Æggene er lavet på et helt æg og en ekstra æggehvide. Æggehviderne er geniale til at få lidt ekstra protein i sin morgenmad. Derudover brugte jeg grøn chili og gurkemeje. For smag og farve. 

Æggeskålen blev serveret sammen med en omgang skyr med æble og mandler. En perfekt morgenmad, som mætter utrolig meget pga. det høje protein indhold. 

5 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud! Det vil jeg prøve en dag. Skønt med et alternativ til bacon :)

    SvarSlet
  2. MUMS! Det skal jeg prøve!
    Tak for tippet :)

    http://so-this-season.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Fin ide - jeg brugte røget laks den anden dag sammen med porrer og lys fisk i ovnen, det fik den der bacon-agtigesmag, uden gris ;O)

    /Lise

    SvarSlet
  4. Jeg synes bestemt I skal afprøve det :D

    Lise: Det lyder lækkert. Det kunne godt være jeg lige skal afprøve den opskrift :D

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin :) Selvom jeg nu foretrækker rigtig bacon :P Men det ved du nok godt at jeg gør.. hehe

    SvarSlet